"Jako vaši andělé bychom vám dnes rádi připomněli důležitou
skutečnost, a to tu, že se potřebujete naučit NECÍTIT SE ZODPOVĚDNÍ ZA
POCITY NĚKOHO JINÉHO. Jste zodpovědní za své činy, jste zodpovědní za
to, jak svými činy ovlivňujete druhé, ale nejste zodpovědní za to, jaké
reakce nebo postoje si volí sami druzí. Je důležité uvědomovat si možné
následky svých rozhodnutí, je důležité být ohleduplní vůči druhým, ale
nelze být lhostejní vůči sobě samým a omezovat svůj život jen ze
strachu, že byste jinak byli zodpovědní za něčí pocity neštěstí.
Někdy totiž i rozhodnutí, která mohou navenek vypadat jako zraňující,
mohou být pro dotyčného požehnáním. Třeba si to uvědomí později, s
odstupem času, a možná si to neuvědomí vůbec, ale bez určité formy
ztráty nebo změny, která mu nebyla příjemná, by se nestalo mnoho dalších
pro něj důležitých věcí. Existují souvislosti, které nevidíte nebo
které si neuvědomujete, ale které přesto existují a mají svůj velký
význam. To samozřejmě neznamená, že budete záměrně někomu škodit a
omlouvat to tím, že to přece děláte pro jeho dobro (jistě znáte mnohé
takové osoby ve vašich životech, mnohdy i velice "duchovní", které zcela
zjevně nekonají dobrou věc, ale argumentují různými duchovními moudry,
jimiž své chování hájí a omlouvají).
Je velký rozdíl mezi tím, když jednáte na základě upřímného přání vycházejícího z vašeho srdce, i když vaše rozhodnutí nemusí být pro všechny strany příjemné (např. upřímné přání odejít z nezdravého vztahu, kdy zdánlivě druhému "ublížíte" - protože se přece cítí zraněný tím, že jste ho opustili!), ale které přitom slouží k vašemu i jejich růstu, a tím, kdy záměrně děláte věci, které vycházejí z ega a které druhým opravdu ubližují a neslouží k jejich ani k vašemu růstu. V obou případech se druzí mohou cítit zranění vaším jednáním, ale vy se potřebujete naučit, jak velký rozdíl mezi těmito případy spočívá. Ne vždy je totiž podřízení se přáním druhých opravdu dobré.
Je velký rozdíl mezi tím, když jednáte na základě upřímného přání vycházejícího z vašeho srdce, i když vaše rozhodnutí nemusí být pro všechny strany příjemné (např. upřímné přání odejít z nezdravého vztahu, kdy zdánlivě druhému "ublížíte" - protože se přece cítí zraněný tím, že jste ho opustili!), ale které přitom slouží k vašemu i jejich růstu, a tím, kdy záměrně děláte věci, které vycházejí z ega a které druhým opravdu ubližují a neslouží k jejich ani k vašemu růstu. V obou případech se druzí mohou cítit zranění vaším jednáním, ale vy se potřebujete naučit, jak velký rozdíl mezi těmito případy spočívá. Ne vždy je totiž podřízení se přáním druhých opravdu dobré.
Nemůžete kráčet životem, aniž byste se dotkli
životů druhých, třebaže i nepříjemně, tak jako není možné kráčet po
trávníku a nezlomit jediné stéblo trávy, nebo jít po chodníku a
nešlápnout na jediného mravence. Potřebujete přijmout svou lidskost se
vším, co k ní patří, i to, že život v hmotné rovině prostě není takový
jako na Nebesích. Vaše činy mohou ovlivnit druhé i způsoby, které se
mohou zdát nepříjemné, ale podstatné na tom je, zda tyto činy vycházejí z
vašeho srdce, které si prostě něco upřímně přeje a potřebuje to a které
vás zároveň vede po cestě toho nejvyššího dobra pro všechny, a nebo z
ega poháněného strachem, které nikdy nebude možné nasytit a které
vyžaduje uspokojení skrze neláskyplné činy. Potřebujete přijmout, že i
když zdánlivě někoho zraníte svými rozhodnutími, v konečném důsledku je
to dobré pro obě strany, vychází-li dané rozhodnutí z vašeho vyššího Já,
které je zajedno s Boží láskou a Nekonečnou Moudrostí. Tato Moudrost
vidí dál než vy, vidí hlouběji pod povrch než vy, a tak ví také lépe než
vy, jak dobré to pro vás všechny v konečném důsledku bude, přestože
tomu nyní nevěříte a nepřipadá vám to tak.
Je nemožné se vždy
všem zavděčit. Je nemožné se nikdy nikoho nedotknout způsobem, který
není zrovna šťastný. Je to zkrátka součást vaší lidskosti a vaší cesty
na tomto světě. Vždy prostě budou existovat situace, ve kterých nebudete
moci učinit všechny šťastnými. Přejeme si, abyste tuto skutečnost
přijali, protože právě její nepřijetí a odmítání vám působí mnoho
bolesti, když se trápíte pocity viny vůči druhým, kteří vás mnohdy sami
obviňují a snaží se vás učinit zodpovědnými za své neštěstí. Ano, jste
zodpovědní za to, co děláte, i za to, jak se tím dotýkáte životů jiných
bytostí. Ano, to je pravda, a je důležité si to uvědomovat. Nemůžete
však ubíjet vlastní duši a její touhu po růstu jen ze strachu, abyste se
náhodou někoho nedotkli. Přitom mnozí lidé se pod tíhou vlastního ega
dokážou urazit, nahněvat nebo rozplakat i bez skutečné příčiny, bez
jakéhokoli podnětu, prostě tím, jak sami smýšlejí, co si představují,
čeho se bojí a čemu věří. Ale to je jejich volba, jejich věc, jejich
vlastní boj. Nemůžete se utlačovat jen proto, aby se oni nějak necítili,
protože za své způsoby vnímání situace jsou zodpovědni oni sami. Nemá
žádný význam marnit energii a čas potlačováním sebe samých a toho, co
vaše duše a tělo upřímně potřebují. I když se někdy někoho nepříjemně
dotknete, tak jednáte-li na základě svého srdce, je to vždy dobře pro
vás i pro ně, přestože to může odporovat logice rozumu. Vaše srdce -
napojené na Boha - ví, co dělá, když vás vede určitým směrem, a pro vás
je důležité přestat tomuto vedení odporovat ze strachu z pocitů druhých.
Představte si situaci, kdy nesete plnou tašku nákupu domů a někdo vám z
ní sebere pytlík s rohlíky a uteče s ním. Bude rozdíl mezi tím, když
vám ty rohlíky vezme opuštěné hladové dítě, které prostě nemělo jinou
možnost, aby se mohlo najíst a přežít, a tím, když vám je vezme očividně
dobře zajištěný výrostek, který to udělal čistě z výsměchu a drzosti?
Jistěže bude. Přestože v obou případech přijdete o rohlíky a budete
rozhořčení, snáze se s tím smíříte, když víte, že to možná jinak nešlo a
že to bylo pro něco dobré, než v případě, kdy daný čin vycházel z
čirého sobectví a egoismu.
Jste nyní vyzýváni k tomu, abyste se na svá rozhodnutí dívali stejným způsobem a uvědomili si, že ne vždy, když se někoho dotknete, je to špatně. Potřebujete si uvědomit rozdíl mezi hladovým dítětem, které prostě potřebuje jíst, aby mohlo žít, a mezi drzým spratkem, který záměrně škodí. Vy máte bohužel sklon soudit svá rozhodnutí na základě reakcí druhých a považovat se za drzé spratky i v případech, kdy jste hladovými dětmi. Vaše upřímné potřeby nejsou žádný rozmar a nemůžete je ignorovat ani potlačovat jen proto, že se jejich naplnění neslučuje s představou druhých o tom, jak by to mělo být. Vaše změny se nebudou nikdy líbit všem - a soudit svá rozhodnutí jen podle toho, zda se to líbí nebo nelíbí druhým, znamená potlačovat vlastní i jejich růst.
Jestliže tedy něco upřímně potřebujete, pak i za
cenu toho, že se to někomu nebude líbit, je třeba podle toho jednat.
Stejně tak se také potřebujete naučit nevyčítat si to. A pokud si nejste
jisti, z čeho vaše potřeba či přání vychází, můžete nás požádat o pomoc
a vyjasnění. Vaše integrita je důležitá ve všem, co děláte. Ne každé
ublížení je opravdu ublížení, přestože to tak druzí nebo i vy sami
můžete vnímat. Někdy je i nepříjemná situace důležitá pro to, aby se
stalo mnoho dobrého, jak jistě sami dobře víte. Odpusťte si tedy, pokud
máte špatný pocit ze sebe samých, změňte se, cítíte-li se k tomu vedeni,
odpusťte druhým, pokud vás obviňovali, a oprostěte se od zodpovědnosti
za něco, za co zodpovědní nejste. Přestože se ne každému zavděčíte a ne
každého potěšíte, váš karmický štít zůstane naprosto čistý, jednáte-li
na základě pravdy ve svém srdci. Ta vás nikdy nevede špatně, a tak jí
důvěřujte."
* * *
(Poselství andělů, Magda Techetová)
Chcete-li podpořit mou činnost finančním příspěvkem, s láskou a vděčností ho uvítám ♥
* * *
Číslo účtu: 2000715953/2010
IBAN: CZ9320100000002000715953
SWIFT/BIC: FIOBCZPPXXX
* * *
Srdečně děkuji za jakoukoli formu podpory, včetně přeposlání textu dalším lidem, kterým by mohl pomoci :-)
Číslo účtu: 2000715953/2010
IBAN: CZ9320100000002000715953
SWIFT/BIC: FIOBCZPPXXX
* * *
Srdečně děkuji za jakoukoli formu podpory, včetně přeposlání textu dalším lidem, kterým by mohl pomoci :-)
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.