středa 23. srpna 2017

Jak vnést štěstí do svého života

Když učím své studenty, klienty či obecenstvo na přednáškách, vždy uvádím dvě věty, které v sobě obsahují všechny lidské emoce. Přišel jsem na ně jednou ráno, když jsem meditoval. Jakmile jsem je spatřil ve své mysli, uvědomil jsem si, že tyto dvě věty nepopisují pouze naše současné emoce, ale také ukazují, jak negativní emoce okamžitě proměnit na ty pozitivní.
Jste připraveni? Tak tady jsou:

JE-LI VÁŠ NÁZOR NA VAŠI MINULOST, PŘÍTOMNOST A BUDOUCNOST POZITIVNÍ, BUDETE ŠŤASTNÍ.

JE-LI VÁŠ NÁZOR NA VAŠI MINULOST, PŘÍTOMNOST A BUDOUCNOST NEGATIVNÍ, BUDETE NEŠŤASTNÍ.


Tyto dvě věty popisují všechny lidské emoce. A které slovo je v obou klíčové? NÁZOR. Proč? Protože vůbec nejde o to, co se nám stalo, děje nebo stane, ale jaký názor na to máme. To náš názor určuje naše myšlenky, pocity, činy a reakce - a to všechno utváří náš život.

Nosíte v sobě stále negativní názor na něco, co se vám stalo před 10, 20  či 30 lety, a pořád si tím necháváte určovat váš současný život? Zapomínáte oceňovat hojnost, kterou máte ve své přítomnosti přímo pod nosem? Nebo se bojíte, co se vám stane v budoucnosti?

Pokud se držíte jakýchkoli negativních názorů - na svou minulost, přítomnost či budoucnost - budete v životě nešťastní. (Mnozí lidé mají negativní názor na všechny tři!) A obdobně, vsadím se, že znáte někoho, kdo má na minulost, přítomnost i budoucnost pozitivní názor, i když si prošli velkou bolestí, hlubokými ztrátami, problémy a těžkostmi. Buďme k sobě upřímní: kolik lidí z těch, které znáte, si neprošlo těmito bolestmi?
Co dělají tito lidé jinak, že i přes všechnu bolest a potíže umí být ve svém životě šťastní? Učinili vědomé rozhodnutí mít pozitivní názor na to, co se jim stalo v minulosti, co se jim děje v přítomnosti, i na to, co se jim stane v budoucnosti. Ať už si to uvědomují nebo ne, prostě si pokládají správné otázky.

Je tu ještě jedna věc, kterou bych chtěl zdůraznit: váš život není nic víc než soubor vašich názorů na vaši minulost, přítomnost a budoucnost. A tyto tři věci neexistují nikde jinde ve vesmíru než ve vaší hlavě, která vám byla dána. Pokud chcete žít život svých snů, změňte svůj názor na svou minulost, přítomnost a budoucnost.

Nyní bych chtěl, abyste si vzali svůj deník a vypsali si všechny své názory, které máte na svou minulost, přítomnost a budoucnost. Možná si nevědomě kladete otázky, kvůli kterým si vytváříte život, jaký nechcete - protože udržují vaši pozornost soustředěnou na to, co jste ztratili, na to, co nemáte, nebo na to, co nikdy mít nebudete. To jsou opravdu mizerné názory - a špatné otázky. A hádejte - kdo je v sobě uchovává? Vy. Kdo je ten jediný, kdo je může změnit? Vy. A kdo je ten jediný, kdo je změnit potřebuje? Hmm, kdo by to mohl být... ááha - vy! Jen vy máte moc změnit svůj život tím, že změníte otázky, které si pokládáte, a pak začnete jednat novým způsobem, který bude podporovat vaše nové názory/závěry/přesvědčení/otázky.

Použijte tyto nové, posilující otázky, abyste změnili své názory, zlepšili svá přesvědčení a pozvedli svou pozornost výš... a dovolte si žít život, který jste vždycky chtěli!


  • Proč jsem tak šťastný/á?
  • Proč jsem ještě lepší než dost dobrý/á?
  • Proč dnes přitahuji pouze samé dobré věci?
  • Proč vím, jaké poslání mám tady na Zemi?
  • Proč vím, jaký je smysl mého života?
  • Proč miluji naplňování svého životního poslání?
  • Proč žiji svým životním posláním?
  • Proč vím, kdo opravdu jsem?
  • Proč se cítím tak příjemně ve své vlastní kůži?
  • Proč mě Bůh stvořil perfektní/m?
  • Proč jsem tak sebevědomý/á, když jsem sám/sama sebou?
  • Proč přitahuji jen samé dobré věci, když žiji smyslem svého života?
  • Proč přitahuji jen samé dobré věci, když vyjadřuji, kdo opravdu jsem?
  • Proč jsem dokonale schopný/á žít život, jaký opravdu chci?
  • Proč jsem dokonale schopný/á žít své životní poslání?
  • Proč jsem přesně tím, kým mám být?
  • Proč je v pořádku líbit se sám/sama sobě?
  • Proč je v pořádku milovat sám/sama sebe?
  • Proč je bezpečné být tím, kdo opravdu jsem?
  • Proč ke mně nyní přicházejí ti praví lidé tak rychle?
  • Proč ke mně nyní tak rychle a snadno přicházejí příležitosti?
  • Proč si mě velmi úspěšní lidé tolik váží a oceňují mě?
  • Proč Bůh stvořil dokonalost v tom, kdo opravdu jsem?
  • Proč jsem skutečně oceňován/a svými přáteli, členy rodiny a kolegy?
  • Proč můžu být tím, kým skutečně jsem?
  • Proč mám více než dost času, peněz i energie na to, abych mohl/a dělat všechno, co v životě dělat chci?
  • Proč mám takové štěstí?
  • Proč jsem tak požehnaný/á?
  • Proč jsem tak vděčný/á za to, že jsem sebou?


- Noah St. John

* * *

zdroj: https://www.healyourlife.com/29-new-beliefs-to-bring-happiness-to-your-life
překlad: Magda Techetová


Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.