středa 24. července 2019

Vy sami jste tím, co hledáte

Susan jsem poprvé potkal v psychiatrické léčebně v Londýně. Byla to třicetiletá právnička, vysoká tmavovláska s olivovou pletí, chytrá, inteligentní... a v hluboké depresi. Toto bylo už počtvrté, co byla hospitalizována pro chronickou depresi bez efektu medikace.
Susan seděla na pohovce pro pacienty a skládala puzzle. Pozdravil jsem ji a zeptal se jí, jak se daří.
"Fajn," odpověděla.
"Zdá se, že to puzzle brzy dokončíte," řekl jsem.
"Ano, zdá se, ale asi ho nedokončím," odvětila Susan.
"A proč ne?"
"Hádám, že tam bude určitě nějaký kousek chybět."
Podruhé jsem Susan viděl, když jsem léčebnu opouštěl. Četla si časopis.
"Tak co, podařilo se to puzzle poskládat celé?" zeptal jsem se jí.
"Ano," řekla.
"A co ten chybějící kousek?"
"Byly tam všechny," odpověděla.
"No to je přece skvělé!"
"No jo. Vždycky mi přijde, že musí něco chybět. O tom je celý můj život," řekla. 
Oba jsme se usmáli, protože jsme věděli, o čem mluvila. 

* * *

Strach, že někde ve vás samých nebo ve vašem životě něco chybí, je tou největší iluzí. Je to zlodějská myšlenka, která manipuluje s vaším vnímáním a začne ve vás vytvářet spoustu pochybností, sebekritiky a útoků na vlastní osobu. Je to prohnaný kouzelník schopný nejrůznějších mentálních triků souvisejících s nedostatkem, ztrátami, izolací, potřebností, závislostí a bolestí. 

Strach, že vám něco chybí, vás vede k tomu, že začnete štěstí hledat někde jinde. Přehlížíte to, co už máte, a ženete se za tím, co je "tam". Uniká vám posvátný přítomný okamžik, zatímco spěcháte za dalším krokem. Zapomínáte být vděční za to, co je, protože prahnete po něčem víc. Hledáte, bojujete a snažíte se, ale štěstí nikdy nedosáhnete, protože myšlenka, že vám něco chybí, tím nezmizí. 

Jste schopni si uvědomit, jak veškerá vaše bolest vychází jen z víry, že zdrojem vašeho štěstí je někdo jiný nebo něco jiného? Toto jediné mylné přesvědčení - tento jeden strach - je tím, co živí váš mentální odpad, vaši naučenou bezcennost a všechno to "ne dost dobré". Všímejte si, jak všechny vaše myšlenky plné strachu a nedostatku najednou mizí, když si v určitém okamžiku uvědomíte a přijmete, že veškerá radost již dávno spočívá ve vašem vlastním srdci. Prociťte to, hned teď. 

Každá kultura má své posvátné rituály a posvátná místa k setkávání. Tisíce lidí cestují každý den na pouť do míst, jako jsou Lourdy, Velké Pyramidy, Ayerské skály, Grand Canyon, Stonehenge, Himaláje, apod. Tato místa nesou posvátnou energii, říkají. A přesto, v lidském srdci se nachází něco mnohem posvátnějšího - domov vašeho nepodmíněného Já. Vy sami jste posvátnou půdou. 

Jste schopni to vidět?

Vaše fyzické oči vidí mnohé. Vidí nejrůznější části barevného spektra, záhyby krajiny, vlnky na oceánech i nebeské úkazy. Vidí vás a vidí i mě. Ale nedokážou vidět celý obraz. Jen tehdy, díváte-li se svým srdcem, začnete vidět a uvědomovat si skutečnou celistvost, skutečnou krásu a skutečnou jednotu.

Z vlastní zkušenosti vím, že ti nejúžasnější lidé, které znám, žijí s vědomím, že je všechno na svém místě. Velcí umělci se naladí na něco ve Vesmíru, když tvoří. Velcí myslitelé věří, že na každý problém existuje řešení. Velcí vůdci se propůjčují vedení a inspiraci. Velcí léčitelé vidí člověka jako zdravého ještě předtím, než ho začnou léčit. 

Představte si to! Představte si, že všechno, co si přejete, je už teď tady. Co si přejete? Moudrost? Už ji máte. Mír? Už ho máte. Inspiraci? Už ji máte. To všechno je tady už teď, protože vy sami tu jste. O tom je ten velký obraz. To je to, co vidí vaše Nepodmiňující Já. 

Vy sami jste tím, co hledáte. To znamená, že bez ohledu na to, jak velkou radost si myslíte, že vám přinese váš pravý partner, vysněná práce, ideální domov nebo vydělané peníze, je tato radost již teď přítomna ve vás! Hledáte-li lásku, radost, sílu, peníze, Nebe či Boha; ve skutečnosti hledáte zkušenost svého Nepodmíněného Já, které není spoutáno strachem, oddělením či nedostatkem. 

Nejste tu proto, abyste hledali štěstí - jste tu proto, abyste ho rozšířili. Vy sami jste naplněni inspirací, vybaveni moudrostí, vytvořeni z lásky a požehnáni radostí. A stejně tak i všichni ostatní. Abyste se osvobodili, musíte sami sobě zpřístupnit to všechno, co je už ve vás. Skutečné léčení začíná tehdy, když přestanete odporovat svému Nepodmíněnému Já. 

Afirmujte si: "Já sám/sama jsem to, co hledám." Napište si tuto afirmaci na papírek a vložte si ji do peněženky. Pravda je již tady, inspirace je již tady, láska je již tady, mír je již tady, pomoc je již tady, Bůh je již tady, protože VY jste tady. Pravda je krajinou bez chodníčku a štěstí je cestou bez vzdálenosti.

- Robert Holden

* * *

zdroj: https://www.healyourlife.com/you-are-what-you-seek
překlad: Magda Techetová


Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.