pátek 25. října 2013

Andělské rady pro ty, kterým se nedaří nikoho najít

Rčení "Bůh pomůže těm, kdo si pomohou sami" má v sobě, alespoň pokud jde o hledání spřízněné duše, velkou dávku pravdy. Nemůžete čekat, že vám Bůh pošle potenciálního partnera, když se nenacházíte v místech, kde by se mohl vyskytovat. Andělé by vám rádi vyplnili vaše milostná přání, je však na vás, abyste věci rozpohybovali alespoň drobnou špetkou víry a úsilí. Teprve pak mohou andělé začít pracovat na uvedení vašich snů a tužeb v život. Andělé říkají, že pomoc nebes (na rozdíl od přesvědčení mnoha lidí) nezískáme pasivitou a odevzdaností, nýbrž aktivní spoluúčastí.

Celá řada lidí, kteří touží po spřízněné duši, zůstává sedět doma a čeká, že za ně Bůh a andělé udělají vše, co je třeba. Dál se drží stejných zvyků a životního stylu, díky němuž jsou stále bez partnera, a čekají na zázrak. Když žádný nepřijde, jsou zklamaní a mají pocit, že je nebesa nechala na holičkách. Stěžují si, že jim osud nepřihrál žádný protějšek a mnohdy začnou ztrácet víru v Boha a v anděly.
"Každý den se modlím, aby mi poslali partnera," říkají mi klienti, "jenže nikde nikdo. Říkala jste nám, že Bůh a andělé vždy vyslyší naše modlitby, tak proč ty moje andělé neslyší? Není to celé podvod?"

Připomíná mi to celé jeden starý vtip, jak se muž týden co týden modlí k Bohu, aby vyhrál v loterii. Pátek co pátek sedí u telefonu a čeká na telefonát ze sázkové společnosti, že vyhrál jackpot. Po dlouhých týdnech zklamání vzhlédne zlobně k nebi a začne hartusit: "Bože, co dělám špatně? Modlím se k tobě, ale zatím jsem v žádné loterii nevyhrál." Na to mu Bůh odpoví: "Tak už si konečně kup los."

Nemůžete čekat, že se vám podaří najít partnera, pokud se na jeho hledání nebudete aktivně podílet. Co chcete, aby andělé udělali? Přistrčili vám partnera až ke vchodovým dveřím? To by šlo, pokud byste si chtěli vzít kurýra nebo poslíčka s pizzou. Jestliže splňují vaši představu o spřízněné duši, máte vyhráno.
Pokud ve svých modlitbách žádáte o lásku a připadá vám, že na ně nikdo neodpovídá, je dost pravděpodobné, že se zarputile držíte svých dosavadních zvyků, omezujete své možnosti a vytváříte si kolem sebe hradby, které brání vašemu setkání s potenciálním partnerem. Osamělý muž, který si nikdy nevyšel s ženou vyšší než je sám, nebo osamělá žena, která veškeré volno tráví uklízením bytu, mohou nad svou samotou naříkat, jak chtějí. Přitom by stačilo, aby andělům vyšli aspoň trochu naproti a odvážili se opustit své zaběhané zvyky. Oba si tak nejspíš odpírají příležitosti, které by mohly vést k jejich vysněnému vztahu. Přečtěte si, co andělé vzkázali mému klientovi Emmanuelovi.

Osmatřicetiletý svobodný tiskař Emmanuel si mi během našeho sezení postěžoval, že nemá problém s hledáním spřízněné duše, nýbrž že se mu nedaří najít vůbec žádou partnerku. Tichý, nenáročný a duchovně založený Emmanuel mi vysvětlil, že potenciální manželku a partnerku hledá bezúspěšně už roky. Nepodařilo se mu najít nikoho, kdo by s ním byl ochotný alespoň chodit.
"Jsem přesvědčený, že bych byl dobrý manžel a otec," poznamenal, "poslední dobou však začínám pochybovat, jestli Bůh moje modlitby vůbec slyší, a říkám si, že možná nejsem určený k tomu, abych měl ženu a rodinu. Nechodil jsem s nikým už roky a nedaří se mi seznámit se s žádnou ženou."
Netrvalo dlouho a andělé mu odpověděli:

"Mnoho let už slýcháme tvé modlitby o pomoc a dokonce jsme se ti už snažili i pomoci. Vyzývali jsme tě, abys ve svém volnu častěji vycházel z domu, abychom mohli zařídit tvé setkání se ženou, kterou bys mohl milovat. Ty se však našemu vedení neustále bráníš. Z práce jdeš rovnou domů dívat se na televizi a pak se divíš, proč jsi osamělý. Když přijde víkend, usadíš se k televizi a jídlo si objednáváš u donáškové služby. Když tě tvoji spolupracovníci pozvou na nějaké setkání, pokaždé si říkáš, že tam půjdeš, jenže pak máš pocit, že jsi unavený, a znovu zalezeš k sobě domů. Chápeme, že jsi poněkud plachý a bojíš se do něčeho pustit, protože máš obavy, že by tě žena, o jejíž lásku bys stál, mohla odmítnout. Tím už jsi propásl setkání s celou řadou žen, které ti mohly přinést životní štěstí. Nemůžeme ti nijak prospět, pokud nám nepomůžeš tím, že budeš následovat naše vedení, které ti posíláme prostřednictvím tvých myšlenek a pocitů."

Emmanuelovi při naslouchání andělům spadla čelist a zůstal na mě zírat. "To je neskutečné. Viděl jsem kousek od domova leták s nabídkou cvičení v posilovně. Párkrát jsem se tam málem vypravil, že se tam přihlásím, pak jsem si to ale pokaždé rozmyslel."
Andělé k tomu řekli: "Nezůstaneš sám dlouho, budeš však muset pozměnit dosavadní způsob trávení volného času, aby ses setkal se spřízněnou duší, kterou ti chceme přivést na dosah. Vyzýváme tě, abys začal chodit do té posilovny, to my jsme ti přivedli do cesty leták, který jsi viděl. Ano, snažili jsme se tě tím pobídnout. Také bychom si přáli, abys začal reagovat jinak na pozvání svých kolegů. Jinak se nikdy nedostaneš do situací, v nichž bys mohl poznat lásku, o kterou tolik stojíš."

Po několika dnech mi Emmanuel zavolal a ptal se mě: "Kde ta žena je? Začal jsem chodit do posilovny, s nikým jsem se tam ale neseznámil," prohlásil.
Zasmála jsem se a poradila mu, aby andělům dopřál trochu času. Koneckonců vyrazil "do boje" sotva před týdnem. Andělé už se jistě pustili do díla a tahají za nitky, aby mu jeho spřízněnou duši přivedli do cesty. Ještě k tomu dodali:
"Nestačí jen opustit domov. Měl bys lidem, s nimiž se setkáš, vyjít vstříc tím, že s nimi navážeš přátelský oční kontakt, usměješ se na ně a pozdravíš se s nimi. Žena, kterou hledáš, je stejně ostýchavá a citlivá jako ty, proto k tobě sama nepřijde, zvlášť pokud se budeš chovat tak odtažitě jako dosud. Musíš se k druhým začít chovat vřele. Toho snadno dosáhneš tím, že si řekneš, že každý, s nímž se setkáváš, má v sobě Boha. Pokaždé, když se s někým setkáš nebo budeš s někým hovořit, dej průchod své lásce k Bohu a rázem z tebe bude vyzařovat mnohem větší vřelost. Tak si získáš mnoho přátel i ženu, kterou hledáš."

Emmanuel slíbil, že bude trpělivější a že věnuje ještě více energie vztahům s druhými lidmi. Víc zřejmě nebylo třeba, protože když jsem s ním znovu mluvila, pyšně mi hlásil, že se při sportování seznámil s velmi slibnou partnerkou. Byli spolu na několika schůzkách, jeden druhému se líbili, měli hodně společného a zdálo se, že by se z toho podle všeho mohl vyvinout vážný vztah.
"Andělé asi vážně vědí, co říkají." připustil Emmanuel.

* * *

POKUD SE VÁM NEDAŘÍ SEZNÁMIT SE SE SPŘÍZNĚNOU DUŠÍ, NESETRVÁVEJTE V ZABĚHANÝCH KOLEJÍCH. VYMYSLETE, JAK BYSTE SE DOSTALI NA MÍSTA, KDE BYSTE MOHLI POTKAT OSOBU, S NÍŽ BYSTE SI PŘÁLI BÝT.

* * *

- z knihy Andělské rady pro šťastný život, Doreen Virtue

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.