neděle 20. července 2014

Dovětek Doreen Virtue k asertivitě pro pozemské anděly

Den, kdy zjistíte, že už nepotřebujete souhlas nebo svolení druhých, bude dnem vaší skutečné svobody. Buďte k druhým upřímní a oni si vás budou více vážit... a co je nejdůležitější, vy sami si budete sebe více vážit.
V každé situaci, včetně těch smutných a znepokojivých, můžete najít požehnání a uzdravení. A tím, že je najdete, přinesete více léčivé a pozitivní energie celému tomuto světu.
Můžete vyzařovat své světlo ještě jasněji, když se postavíte čelem k pocitům, které prožíváte. Nepotlačujte je. City jsou energie a potřebují proudit. Jedinou cestou, jak vyléčit svůj starý žal a hněv, je dovolit těmto energiím, aby se projevily. Vyjadřujte tedy, prosím, své pocity. Některé příklady, jak je můžete projevit, jsou zde:

  • Modlitby
  • Tvořivé a umělecké projekty
  • Zahradničení nebo procházky v přírodě
  • Psaní deníčku nebo blogu
  • Rozhovor s důvěryhodným přítelem (ať už žijícím nebo zemřelým)
  • Spojení s přírodou
  • Odevzdání se vašim milovaným aktivitám
  • Hra na hudební nástroj
  • Trávení času s milovanými lidmi

Jednou z mých narozeninových tradic je ta, že jdu do posilovny a vychutnávám si pěkné, neuspěchané cvičení. Tuto tradici jsem začala, když mi bylo 25 let. Od té doby cvičím téměř každý den, což beru jako dar, který dávám sama sobě. 
Ten ten, kdy mi bylo 25, jsem si zaplatila členství v místním fitness centru. Udělala jsem to, protože jsem meditovala nad svým životem a požádala o vedení k tomu, jak bych se mohla cítit šťastnější. Vnitřní odpovědi, které jsem obdržela, zněly: denně cvič a běž si za svým snem stát se spisovatelkou.
Ten den jsem si uvědomila, že jedinou cestou, jak si zhmotnit svá přání o lepší postavě a mít publikované knihy, bylo podnikat aktivní kroky. Mé tělo mohlo zhubnout jedině tehdy, když jsem ho cvičila, zdravě ho vyživovala a vyvarovala se zpracovaných potravin a škodlivých látek. A obdobně jsem také mohla publikovat své knihy pouze tehdy, když jsem každý den věnovala čas jejich psaní a následně je poslala svému nakladateli.
No, a zvládla jsem obojí! Protože jsem každý den vykonala kus práce na svém cvičení i psaní, mé dvě vize - dobrá kondice a publikované knihy - se staly skutečností. Nestalo se to proto, že bych měla "štěstí". Štěstí s tím nemá nic společného. Mé sny se splnily, protože jsem byla ochotna věnovat jim svůj čas a úsilí. 

Byla jsem velmi vytížená matka dvou malých chlapců, pracovala jsem na plný úvazek a k tomu jsem ještě studovala na univerzitě. Měla bych tedy perfektní výmluvu, proč nemám čas, energii nebo peníze na to, abych chodila do posilovny nebo psala své knihy. Ale výmluvy vás v životě nikam nedovedou. Výmluvami říkáte, že jste oběť vnějších okolností, a to nikdy není pravda.

Hlas vašeho ega není váš vlastní hlas. Je to hlas strachu a ten nemusíte poslouchat, ani nemusíte jednat podle toho, co vám diktuje. Vaše ego vždy mluví o tom, co nemůžete udělat. Pokaždé své věty začíná Ale... jako např.: "Ale já nemám čas," nebo "Ale já potřebuji napřed vydělat peníze," nebo "Ale co si lidé pomyslí?" Ego samo o sobě je jedno velké ALE! Nedovolte svému egu, aby vám vymlouvalo radost, která na vás čeká. Cesta naplňování vašich snů je radostná. Je také nejednoznačná, nejistá a neplánovaná. Ale v tom spočívá umělecká cesta vaší duše. 

A tak místo abych poslouchala argumenty svého ega, rozhodla jsem se chodit do posilovny, která měla ve svých službách i péči o děti, kde bylo postaráno o mé syny, Charlese a Granta, zatímco jsem cvičila. Věděla jsem, že pro ně budu dobrým příkladem, když uvidí, jak jejich matka pravidelně cvičí, stejně jako jsem i já sledovala svoji maminku. Chtěla jsem, aby se mí synové naučili zdravé způsoby, jak se vypořádat se stresem, skrze cvičení, modlitby a meditaci. A to se také naučili!
Také jsem si přála ukázat svým dětem, že Vesmír nám může dát jakékoli dary, které si přejeme, když jsme ochotní pro to něco udělat. A psala jsem své knihy během doby, kdy mí synové usnuli. Udělala jsem si kalendář s pevnými konečnými termíny, které podporovaly mou motivaci k dokončení každé kapitoly. A pak jsem se modlila a sebrala odvahu k tomu, abych poslala své knihy nakladatelům.

Každý sen, který máte, funguje úplně stejně. Jen si něco přát nestačí. Nestačí se jen za něco modlit nebo si něco vizualizovat. Bůh skutečně pomáhá těm, kteří si sami pomáhají. Namísto toho, abyste se začali hádat o tom, proč něco nemůžete udělat, vyzkoušejte prosím tuto lekci, kterou jsem se naučila i já a kterou s vámi sdílím v této knize:

Každý den udělejte jeden krok směrem ke svým snům. Nezáleží na tom, jaký krok to bude. Záleží pouze na tom, abyste denně vynaložili nějaké úsilí k naplnění svých snů. 
Buďte svou vlastní autoritou a dejte si sami svolení udělat změny, které si přejete. Dokážete to uskutečnit, když se umíte jasně rozhodnout, mít pozitivní záměry a jste ochotni vykonat potřebnou práci a aktivní kroky. 
Toto je chvíle velkých pozitivních změn a energetických proměn v oblasti vašeho domova, vztahů i kariéry. Je to dokonalý čas vyjít vstříc svým snům, i když se ještě necítíte připravení nebo nemáte jasno v tom, co přesně máte udělat.
Krok za krokem se dají všechny sny naplnit způsoby, které předčí vaše očekávání... ale musíte udělat první krok! Žádné sebezpochybňování! Ať už máte na mysli cokoli a ať si přejete cokoli, dokážete to uskutečnit... často takovými způsoby, které jsou za hranicí vaší představivosti. Podstupte to riziko a užívejte si svou cestu. Přestaňte hrát se životem na jistotu! A nikdy nepodceňujte sílu pozemského anděla (což jste vy). Bůh stvořil všechny rovnocenně mocné. Moc a síla nevycházejí z peněz, vzdělání ani titulů v kariéře. Moc a síla vycházejí z Boha. A tuto sílu máte ve svém nitru právě teď. Uvolněte tuto svou vnitřní sílu k léčení; tvořivosti; a vykonejte pozitivní změny pro sebe samé, své milované i celý tento svět. Vše, co k tomu potřebujete, je věřit v Boží moc, která vámi proudí. Věřte a směrujte svou vnitřní sílu k tomu, aby tomuto světu přinášela světlo. Rozhodněte se, kam chcete svou vnitřní léčivou moc vyslat, a pošlete ji tam právě teď!

S láskou,
Doreen

* * *

- z knihy Asertivita pro pozemské anděly, Doreen Virtue (z anglického originálu Assertiveness For The Earth Angels)
 překlad: Magda Techetová


Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.