sobota 12. července 2014

Láskou můžeme změnit svět

"Poslední den života mého syna začal tak jako každý jiný. Poté, co jsme absolvovali ranní kolečko písničky na probuzení, lechtání a oblékání jsem vedla svého šestiletého syna Jesse ven k jeho otci, který jej měl odvézt do školy. Jessův dvanáctiletý bratr JT už odjel autobusem.
Sama jsem spěchala do práce, když jsem však Jesse objala na rozloučenou, všimla jsem si, že něco napsal na zmrzlé okno mého auta. Napsal tam: "Mám tě moc rád," a pod tím byla namalovaná tři pěkná srdíčka. Dojalo mě to a rozhodla jsem se, že zaběhnu do domu pro mobil, abych si to mohla vyfotit. Bylo chladné prosincové ráno, slunce zářilo a já jsem postavila Jesse před jeho krásný vzkaz a nasměrovala fotoaparát tak, aby zachytil jak Jesse, tak i jeho slova. Pak odjeli a to bylo naposledy, co jsem viděla svého syna živého.

Jesse chodil do první třídy základní školy v Sandy Hook. Toho rána, 14.prosince 2012, psychicky narušený mladík pronikl hlavním vchodem do školy. Zastřelil mého drahého Jesse a devatenáct dalších dětí a šest učitelů a členů personálu. Později mi řekli, že Jesse zemřel, když statečně skočil útočníkovi do cesty, aby chránil svoje spolužáky. I když mi to řekli až poté, věděla jsem, že se tak Jesse zřejmě zachoval. Byl statečný a obětavý a vždy pomáhal druhým.

Pronesla jsem řeč na pohřbu a stála jsem při ní přímo za jeho malou bílou rakví. Po pohřbu se mě mnoho lidí ptalo, jestli pro mě mohou něco udělat. Tuto tragédii vyvolal něčí hněv, takže jsem těmto lidem jen říkala, aby se každý den snažili zlostné myšlenky zahánět těmi laskavými. Koneckonců, každý má možnost vlastní volby. Pokud začnete den s jednou myšlenkou plnou lásky, věřím tomu, že můžeme z tohoto světa učinit lepší místo. Po čase mi moji přátelé, a dokonce i lidé, které jsem neznala, začali vyprávět, jak jim tato moje rada změnila jejich životy v pozitivním slova smyslu a jak oni sami nyní předávají tuto radu dále svým rodinám a přátelům. Je to prosté buď a nebo. Je to však dostatečně silné na to, aby to měnilo lidské životy a možná i celý svět.

Abych uctila Jessovu památku a byla schopná jít dál, pevně jsem se rozhodla, že této nesmyslné tragédii budu čelit s láskou a odpuštěním. Vlna lásky a podpory od našeho města, celého národa a celého světa byla důkazem toho, že se umíme sjednotit ve jménu lásky, čelit zlu a vyhrát. Věřím tomu, že tato tragédie změnila životy mnoha lidí k lepšímu, neboť lidé nyní volí cestu, která je ve jménu lásky a odpuštění."

* * *

- z knihy Miluj své srdce, Louise L. Hay a David Kessler


Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.