neděle 6. března 2016

Uvolnit lásku nám mohou pomoci i druzí

"Uvolnit lásku nám mohou pomoci i druzí. Bezmocnost, zranitelnost a dokonalost novorozeného dítěte často pomůže rodičům i prarodičům, aby se znovu naučili mít rádi sebe i druhé. Vazba k novému dítěti může pomoci lidem k uvolnění lásky zcela mimoděk. Možná je jí jenom malé množství, jak já říkám, hrstička lásky, ale i to může u toho člověka znamenat ohromný vzrůst lásky k sobě samému.

Nedávno jsem na hřišti pozorovala sedmiletého hošíka s malou sestřičkou. Záře chlapcovy lásky k sobě pohasínala a jeho anděl strážný mi řekl, že chlapec je na svou lásku velice opatrný a že nepotrvá dlouho a on ji skoro celou uzavře v sobě. Jeho sestřička, které byly asi tři roky, láskou celá zářila.
Jiné dítě na hřišti do holčičky strčilo a já jsem dávala pozor, co chlapec udělá: chvíli nerozhodně stál, jestli jí má jít na pomoc. Pak jsem viděla, jak láska k sestřičce přemohla jeho váhání a zároveň se uvolnilo něco jeho lásky k sobě samému. Rozběhl se k holčičce, vzal ji kolem ramen a ochranitelsky ji k sobě přitiskl. Ta malá holčička nevědomky přispěla k tomu, že se v něm probudila láska k sobě.

Byl to překrásný pohled."

* * *

- z knihy Nebeská láska, Lorna Byrne

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.