neděle 3. ledna 2016

O předsevzetích

"Jsem připravena skočit do nového cyklu při vstupu do nového roku. Problém je, že každý nový rok jsem učinila předsevzetí... a pak, po chvíli, jsem sklouzla zpět do starých vzorců. (Bylo opravdu odrazující najít seznam mých předsevzetí, který jsem si napsala před 25 lety, a vidět, že pořád řeším tytéž problémy.) Mou první myšlenkou bylo, že si tento rok žádná předsevzetí dávat nebudu. (Jak bych mohla selhat, když se k tomu neupíšu?) Ale pak jsem zjistila, že i když jsem v minulosti selhala, neznamená to, že musím selhat i v budoucnosti.
Rovněž je snazší uspět, když svá předsevzetí sdílíte s jinými lidmi; mou novou strategií je podělit se o své závazky s vámi. (Ráda uslyším i o těch vašich na následující rok. Čemu chcete dát sbohem? Co si přejete přijmout? Budu pro vás držet záměr, aby se vám vaše sny tento rok naplnily!)

Zde jsou tedy mé závazky:

* MÍT ŠTĚSTÍ NA PRVNÍM MÍSTĚ
V minulosti jsem na prvním místě neměla štěstí. Vždy tam byla napřed práce... a teprve potom radost. Problém je v tom, že práce bude vždycky dost a nikdy nebude všechna hotova, a tak bych radost pouze neustále odkládala. Slibuji, že tento rok budu zažívat srdečné štěstí v nesmírné hojnosti. Radost bude PRVNÍ. (Dobře, aspoň většinou. Starých návyků se těžko zbavuje.) Všechno ostatní může přijít potom. Než se probouzet a přemýšlet: "Jak můžu dnes stihnout co nejvíce věci?" se budu sama sebe ptát: "Co mi dnes přinese největší radost?"

* VZÍT VÍTR Z PLACHET VNITŘNÍMU OPONENTOVI
Vzdávám se toho hlasu uvnitř, který mě neustále sráží tím, jak říká: "Neděláš dost. Nepíšeš dost. Necvičíš dost. Nemedituješ dost. Nejsi dostatečná." Tento rok budu pamatovat na pravdu, že: JSEM dostatečná!

* UKLIDIT NEPOŘÁDEK
Tento rok méně věcí, více času. Méně e-mailování, prohlížení internetu, internetového nakupování a poddávání se elektronickým vymoženostem... a více času v přírodě a v blízkosti druhých lidí.

Udělám-li tyto tři věci, budu mít ÚŽASNÝ rok.
Toto jsou tedy mé záměry na další rok. Čemu chcete dát sbohem vy? Jaká jsou vaše předsevzetí?"

- Denise Linn


Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.