pondělí 26. května 2014

Pozemští andělé a jejich fobie z konfliktů

Byla jsem na večerní párty s mnoha slavnými duchovními autory. Přímo přede mnou byla žena, která je proslulým televizním psychickým médiem, a vedle ní také Esther Hicksová (známá díky Abrahamově učení). Cítila jsem se v blízkosti té první ženy nepohodlně, protože moji práci v minulosti často znevažovala, ale přesto jsem tam seděla a předstírala, že je všechno v pořádku a snažila se vést s ní milou konverzaci. Nechovala se však ke mně hezky a ať mi řekla cokoli, jen mě to shodilo. Nakonec se tato žena podívala přímo na mě a hlasitě prohlásila k celému stolu: "Já prostě nenávidím lidi, kteří milují jednorožce a duhy!" Otřesné ticho. Má energie upadala. Do tváře se mi vlila horkost. Ale pak Esther Hicksová zachránila situaci. Podívala se té ženě přímo do tváře a řekla zcela silně a sebevědomě: "No, to možná proto, že jste ještě nezažila prožitek s jednorožci a duhami!" V hlase Esther nebyl ani náznak nějakého sarkasmu nebo snahy ji uklidnit. Mluvila přímo z pozice beze strachu a soustředěné síly.
Všichni u stolu byli zticha. Chtěla jsem nejraději utéct nebo zalézt pod stůl. Ale pak se ona žena narovnala, povzdechla si a řekla: "Hmm, asi máte pravdu."
Pohlédla jsem na Esther s vděčností za to, že mě onoho večera naučila jednu z mých nejdůležitějších lekcí v životě. Ukázala mi, jak si zachovat důstojnost a vnitřní mír tváří v tvář hrubé energii. Od té doby jsem se zasvětila studiu a praktikování tohoto duchovního umění. V této knize s vámi sdílím vše, co jsem se naučila. 

Zjistila jsem, že je propastný rozdíl mezi "být hodná" a "být milující". Celý život jsem prožila jako "hodná holčička", která skrývala své pocity, aby chránila druhé, a mazala si med kolem pusy, abych se vyhnula konfliktu. 
"Pokud nemůžeš říct nic pěkného, neříkej radši nic." To byla má filozofie. Respektovala jsem každou autoritu bez jakýchkoli otázek a potlačovala jsem své pocity. Pak se tyto schované pocity stávaly více a více nesnesitelnými a já si musela vybrat buď mezi konfrontací s danou osobou a nebo odchodem ze vztahu.
Myslela jsem, že jsem hodná.
Nebyla jsem.
Byla jsem plná strachu, což je přesný opak lásky. Když jsem se modlila za pomoc s mými vztahy, začala jsem dostávat důležité životní lekce. Slyšela jsem je jako intuitivní "stažené nahrávky", které mi pak daly onen pocit náhlého pochopení - Aha! a vhledy. Někdy zase lekce dostávám v doprovodu vizí nebo slyšení. Vidím vize nebo slyším hlas ve svém pravém uchu, což je způsob, jakým se mnou andělé komunikovali již od dětství.

První lekce, kterou jsem se naučila, byla ta, že citliví lidé jako vy a já byly "sesláni" sem jako pozemští andělé s důležitým úkolem: aby umírnili a omezili konflikty na této planetě. Náš úkol však neobnáší ignorování konfliktů. Vyžaduje, abychom je rozptýlili.
My, pozemští andělé, jsme jako laskaví a zároveň přísní rodiče, kteří jsou tady, aby vyjadřovali Boží velkorysou sílu pomáhat druhým. Zde je příklad této analogie: Když chce dítě jíst pouze cukrátka a říká, že je díky tomu šťastné, byli byste dobrý rodič, kdybyste mu to dovolili? Samozřejmě že ne. I když se dítě rozpláče nebo nahněvá, dobrý rodič musí umět říct Ne tomu neustálému pojídání cukrovinek. Rodič toto může zvládnout tím, že dítěti dovolí občas si nějakou cukrovinku vzít a nebo mu nabídne zdravé náhražky sladkého. Ať už se se situací vypořádáte jakkoli, je vždy pouze na rodiči, aby byl silný a uměl říct Ne.

Tato metafora je dobře využitelná v našem životním úkolu. Když je ve světě nějaký konflikt - ať už je to hádka mezi partnery nebo konflikty mezi zeměmi - je to stejné, jako když děti dostávají záchvat vzteku, protože není po jejich. My jako pozemští andělé potřebujeme umět převzít rodičovskou roli a přinést skrze ni míruplné řešení. Zvládání konfliktu může být nepohodlné, protože pozemští andělé jsou vysoce citliví na energie a snadno se na ně naladí. Cítíme, když druhý člověk cítí stres, hněv, smutek nebo nepohodlí. Jejich emocionální energie nás přímo ovlivňuje. Naštěstí můžeme své uvědomění využít k tomu, abychom se nad toto nepohodlí pozvedli a nalezli zdravější a míruplnější směr. 
Pamatujte si tuto metaforu láskyplného rodiče: dostal se do konfliktu svého dítěte, protože ho miluje. S milujícím srdcem vstupujete přímo do jádra a říkáte pravdu - ať už je to vaše dítě, váš přítel, manžel nebo spolupracovník. Odhalujete své skutečné pocity, protože víte, že je to jediná cesta k dlouhotrvajícímu a zdravému vztahu. Potlačování a skrývání svých skutečných pocitů je stejné jako neustálé nafukování balónu. Existuje hranice, ke které dojdete, když ho budete nadále nafukovat - a balón praskne!


Smíření se s konfliktem

Tyto situace nám pomáhají stát se silnějšími a já sama jsem jich měla nespočet, které s vámi mohu sdílet! Byla jsem podvedená, zmanipulovaná, žalovaná k soudu, pomlouvaná, zrazená, obelhávaná, opuštěná, pronásledovaná, využívaná, zneužívaná a podstoupila jsem každou další bolestivou situaci, která vás napadne. A přesto, místo abych zahořkla, stala jsem se silnější a moudřejší s každým dalším zážitkem.
Ve skutečnosti jsem se naučila, že když narážíme takto do zdi (metaforicky), nacházíme svou vnitřní sílu. Mnoho let poté, co mě Esther Hicksová bránila, jsem si prošla rozvodem, kde právník mého bývalého manžela očividně šel po každé penci, kterou jsem vydělala... a kterou bych kdy vůbec vydělala. Vyžadovali můj dům, všechny mé úspory na penzi a polovinu věcí z mého budoucího života.
Mé "konfliktofobní" já obvykle dovolovalo nahněvaným lidem, aby si ode mě brali, co chtějí, výměnou za klid. Ale tentokrát jsem neměla na výběr a musela jsem se postavit konfliktu čelem. Neustále jsem se modlila za pomoc a jasně jsem slyšela archanděla Michaela, jak mi říká, že na mě dohlíží. 
Celá situace byla děsivá a zuřivá. Musela jsem přetrpět mnoho nepříjemných chvil během jednání v soudní síni. Cítila jsem pocity, které jsem nikdy předtím nezažila. Vzpomněla jsem si na minulý život, ve kterém jsem byla popravena. 
Nejprve jsem se na něho nahněvala za to, že "mi tohle udělal". A cítila se jako naprostá oběť.
Ale pak jsem vystoupila ze své "bubliny" pozemského anděla a uvědomila si, že tyto negativní věci se v mém životě staly proto, že jsme neposlouchala Nebesa. Uvědomila jsem si, že Bůh a andělé se mě snažili předem varovat před každým bolestivým zážitkem a kdybych si jejich "červených vlajek" všímala, mohla jsem se vyhnout mnohé bolesti. A tak jsem musela podstoupit velký proces odpouštění, abych se usmířila sama se sebou, za to, že jsem se sama zradila. Jakmile jsem odpustila sama sobě za to, že jsem samu sebe dostala do téhle situace, objevila jsem svou vnitřní sílu a moc. Postavila jsem se sama za sebe a chopila se celé situace! Vůbec nešlo o to, jak celý rozvod dopadne. Celé to bylo jen o mně a o tom, abych se naučila, jak čelit tvrdé situaci s grácií, vyrovnaností a mírem. 

A teď bych vám chtěla předat následující úžasnou informaci! I vy se můžete naučit, jak se můžete míruplně a láskyplně postarat sami o sebe v těžkých okolnostech. Naučila jsem se toho tolik z každého bolestivého zážitku! A v této knize mám příležitost sdílet tuto těžce zaplacenou moudrost s vámi. Tato moudrost pochází jak ode mě, tak i od dalších lidí, s nimiž jsem ve světě pracovala. Zpovídala jsem, radila jsem a vyučovala tisíce lidí na celé zeměkouli. Naučila jsem se, že strach nás vede do sebesabotážních situací. A co je ještě důležitější, naučila jsem se, jak tyto strachy a návyky v chování překonat! 

Ve svém studiu psychologie jsem se učila o asertivitě z čistě intelektuálního hlediska. Věděla jsem, že asertivita je cesta, jak mluvit o svých pocitech a potřebách, zatímco respektuji i práva druhých lidí. Co mi však trvalo léta, než jsem se to naučila, bylo respektovat má vlastní práva.

* * *

- z knihy Asertivita pro pozemské anděly, Doreen Virtue (z anglického originálu Assertiveness For The Earth Angels)
překlad: Magda Techetová


Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.