úterý 7. května 2019

Potlačování lásky z ukřivděnosti

Protože jsme přestáli těžkosti, mylně někdy cítíme, že máme právo nemuset milovat. Jako bychom Duchu/Bohu/Vyšší síle říkali: "Promiň, Bože, Vesmíre, Duchu, (cokoli, v co věříte), vidíš tento obličej? To není šťastný obličej. Jsem nazlobený, jak se věci vyvíjejí, a tak stávkuji. Cože? Chceš, abych miloval? Tak na to zapomeň. Neuvidíš žádnou lásku, protože v této situaci nejsem šťastný. Nejsem s tebou spokojený!"

Říkám tomu "oficiálně rozhlásit vlastní neštěstí", podobně jako by někdo řekl: "Oficiálně vyhlašuji svou kandidaturu na guvernéra." Znám lidi, kteří oficiálně deklarují svou nespokojenost každému, koho potkají, ne nutně slovy, ale postoji a vibracemi. Dávají jasně najevo, že jsou v životě, v rámci lidského bytí i vesmírného schématu věcí nespokojení. 
Možná víte, jaké to je, míjíte-li vibrující nespokojenost. Něco podobného si odnesou lidé, vkročí-li do vašeho energetického pole. Budou cítit, jako kdyby spadli do velkého bazénu plného doutnajícího zklamání. "Moje matka mě zklamala, můj manžel, můj obchodní partner mě zklamal, a i vy mě určitě zklamete!"
Postojem, v němž se odstřihneme od Lásky, se budeme dusit. Přístup, kdy se rozhodneme vyhlásit stávku a prohlašovat, jak jsme nešťastní, nás bude stahovat dolů. Hádejte, co dalšího takový postoj způsobí? Odsune přísun dobrých věcí, na které čekáme, protože ve své energii šíříme tolik zklamání, že se tím zablokuje naše schopnost přijímat. 

  • Nemůžeme a neměli bychom se vzdávat své volby milovat jen proto, že nejsme spokojení se současným stavem věcí.
  • Nemůžeme se vzdát své volby milovat jen proto, že nás mnohokrát někdo zasáhl přímo do srdce, že někdo neocenil, co jsme mu přinesli, že si naší oddanosti někdo nevšímal a znevážil ji.
  • I přesto, že se můžeme zlobit na to, co se děje v práci, s někým v našem životě nebo se světem vůbec, nemůžeme se vzdát své volby milovat a rozhodnout se, že teď máme právo nebýt milujícími. 

Láska netrestá, neomezuje ani se nemstí. Nestávkuje. Nemá jinou možnost než jen dále proudit a vyhledávat stále další místa, kde by ještě sebe samu mohla pokorně nabídnout.

Vidíte lidi ve svém životě skutečně takové, jakými jsou, očima přítomnosti, a ne minulosti? Umíte milovat čistě a netrestat tyto osoby za minulá pochybení jiných, kteří se aktuálně ani nenacházejí ve vaší přítomnosti? Toto je volba lásky. 

Již dávno jsem se rozhodla zaujmout postoj, v němž si volím lásku. Rozhodla jsem se, že zůstanu napojená na tuto energii, ať se děje co se děje, protože jsem pochopila, že toto je má životní cesta k pravdě, síle a svobodě. Oficiálně jsem rozhlásila svou oddanost Lásce, a ta mne nikdy neopustila. 

* * *

- z knihy Volba lásky, Barbara De Angelis 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.