pondělí 23. června 2014

Tíha neodpuštění

Bůh odpustil mému životu. Mé srdce se proto cítí zavázáno odpustit světu kolem mě.

Neodpustíme-li, co se stane? Nakládáme si na ramena těžký náklad. Jestliže jsem udělal něco špatného a nepokusím se odpustit si nebo se osvítit, budu neustále myslet na to, že jsem udělal chybu. A pokaždé, když pomyslím na svůj špatný čin, jenom přidám ke svému těžkému nákladu viny. Podobně, když mi druzí udělali něco nespravedlivého, čím více na to budu myslet, tím těžší bude mé břemeno hněvu a rozmrzelosti. A já musím běžet ke svému cíli. Jestliže si naložím na ramena něco těžkého, jak budu moci běžet? Uvidím, že všichni ostatní běží velice rychle, zatímco já mohu stěží kráčet.

Jakápak dobrota je to, necháváš-li ji neustále na stráži?
Jaképak odpuštění je to, když ho nikdy nepoužíváš?


* * *

- Sri Chinmoy, Má životní cesta za duší


 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.